۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

کمپین نه به دیپورت


کمپین نه به دیپورت
پس از آنکه‌ مردم آزادیخواه شهر سلیمانیه در تاریخ 17/2/2011 برای حمایت از مردم مصر و تونس و همچنین هشدار دادن به‌ حکومت و انجام اصلاحات ریشه‌ای در نظام سیاسی حکومت اقلیم کردستان و خواست های انسانی و بر حقشان به‌ خیابان ها ریختند اما تجمع و تظاهرات مردم از طرف نیروهای امنیتی شهر سلیمانیه به خشونت کشیده شد و در این میان 3 نفر کشته‌ و 123 نفر مجروح شدند.
  با حاکم شدن  این وضعیت بر شهر سلیمانیه‌ و سایر‌ شهرهای کردستان و عراق امنیت جانی پناهندگان سیاسی ایرانی که‌ به‌ دلیل دیکتاتوریت جمهوری اسلامی و نبود آزادی و وجود زندان و سرکوب واعدام و خفقان در ایران به‌ کردستان و عراق پناه آورده‌اند به‌ خطر افتاده‌ وبا وجودنیرو و نفوذ زیاد جمهوری اسلامی ‌ در عراق و کردستان از این موقعیت پیش آمده‌ با همکاری نیروهای وابسته‌ به‌ خودش در منطقه‌ استفاده‌ کرده‌ و فشار خود را بر پناهندگان و پناهجویان سیاسی می افزاید و در جهت دپورت یا ترور آنها اقدام می کند.
        ما همچون کمپین "نه‌به دپورت" به‌ اطلاعتان می رسانیم که‌ در روزهای گذشته‌ چندین نفرازپناهندگان سیاسی از طرف حاکمیت حکومت اقلیم  کردستان به‌ ایران دپورت شده‌اند.  بر همگان آشکار است که‌ هر کسی که‌ در این شرایط به‌ ایران باز گردانده‌ شود با زندان و شکنجه‌ و اعدام روبرو خواهد شد .
در همین راستا ما از مردم آزادیخواه و روشنفکران و همه‌ی انساندوستان در هر مکان درخواست می کنیم تا پشتیبانی خود را از پناهندگان و پناهجویان ایرانی مقیم درکردستان و عراق اعلام بدارند.

این اطلاعیه‌ برای:
 مردم آزادیخواه کردستان و عراق برای پشتیبانی از پناهندگان و پناهجویان ایرانی
کمپین نه به دیپورت
_____________________________________________________________

طبق خبرهایی که‌ به‌ دستمان رسیده‌ است تا کنون15 نفر به‌ ایران دیپورت شده‌اند که‌ متاسفانه‌ از سرنوشت دیپورت شدگان خبری در دست نیست .
      کمپین  نه‌به دپورت این اقدام را به‌ شدت محکوم می کندو خواهان توقف هرچه‌ زودتر دیپورت فعالین سیاسی به‌ ایران بوده‌ واز نهادهای حقوق بشر و سازمان ملل تقاضا داریم تا هر چه‌ زودتر پناهجویان ایرانی را که‌ زندگیشان در خطر است به‌ کشور ثالث انتقال دهند.     


کمپین نه به دیپورت

۱ نظر:

  1. سلام دوست عزیز خسته نباشید. اطلاعیه تان را خوانده ام . شما در اطلاعیه تان به دیپورت کردن چند"نفر" اشاره کردید . من میدونم که حکومت کردستان همیشه از این خوش خدمتی ها رو برای ج. ا می کند . اما باید موثق حرف زد و موثق کار کرد. باید پی گیر بود . البته اگر می خواهید کارتان ثمری بدهد و در حد یک وبلاگ و دو خبر نصفه نیمه باقی نماند . امیدوارم موفق باشید .

    پاسخحذف